Saturday, April 16, 2011

Lu Jadi Mangsa Demokrasi

Bismillahirrahmanirrahim

WAKTU itu sudah malam. Dia hanya menguap dengan nada sedikit letih. Tapi Jantan itu terus mengasak. Bertubi-tubi hingga temannya berdiam diri. Jantan itu tidak berputus asa. Sedikit lagi, usahanya akan berjaya.

Gua dari jauh hanya memerhati. Melihat kisah dua manusia berbeza pendirian. Si Jantan penuh mustlihat. Bermain kata-kata dengan nada penuh kesedihan. Modalnya cuma ihsan. Modalnya juga istilah kesian.

Memang kesianla gua lihat. Muka hensem tapi hati penuh taman. Dalam hati gua sempat berkata.."Wei bengong...lu cari je yang lain. Jangan dipaksa orang yang ada prinsip.."

Tapi Jantan tu enggan mengalah. Ditukar taktik secara tiba-tiba. Kononnya umpan akan mengena. Alasan terbaru disuarakan. Katanya, biar terima dimulut...di hati tidak perlu"

Hahaha..gua boleh agak...kejap lagi Jantan tu akan kena..

Tup..Tup...Tup...Jantan tu kena tampar. Jatuh kelakiannya. Tuah yang dicari, sebaliknya bala datang menimpa. Gua perhatikan saja, sambil menangis, Jantan tu berpaling. Dia pergi tanpa menoleh ke belakang.

Gua tahu..maruahnya sudah tercalar. Prinsipnya sudah tergadai. Rendah dirinya kerana sikap sendiri. Inilah nasib mu Jantan. Lu memang BENGONG!!!!


PERCAYALAH...Insan ini tahu apa yang dibacanya.

LELAKI SABAH : Jangan malu jadi orang bengong yang kuat berusaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...