Thursday, February 3, 2011

Drogba Tetap Pilihan Gua

DROGBA

Budak baru Chelsea, Fernando Torres ada berkata...

“I just want to be at the level I am supposed to stay because it is a great club with a great responsibility and everyone is expecting good things from me and I am prepared for the challenge....."


Nahh...itu FT yang kata, gua tak kata apa-apa. Apa yang gua tau, mamat Spain ni kemaruk sangat nak kejuaraan. So, dia nampak Chelsea ada watak juara BERBANDING bekas kelab lamanya.

TORRES

Bagi gua sendiri, Chelsea milik bersama. Sapa-sapa je boleh join. Hatta pak Arab sekalipun, kalau dia main bagus boleh join Chelsea. Dan gua jangkakan, lepas ni ada seorang player Man City dan seorang player dari Liga Spain yang akan join The Blues untuk transfer musim depan.

Bercakap pasal FT ni, gua ada satu cerita nak kongsi. Baru-baru ni,gua sudah kena tegur oleh seorang brother Arsenal. Brother tu memang kaki bola dan gua tabik sangat ngan brother ni. Paling best, gua kenal sangat ngan brother ni dan dia pun maklum tentang diri gua sebagai penyokong The Blues.

Tengah sembang-sembang kosong, brother ni sempat tanya pada gua seolah-olah gua ni manager Chelsea. "Sapa yang nak duduk bangku simpanan nanti, Torres ke, Didier Drogba kah, Anelka ke, Kalou kah," kata brother tu.

Jawapan gua simple je..."Tak kisah siapa pun yang datang, Drogba tetap dihati gua. Dan gua yakin 100 peratus penyokong The Blues akan pilih Drogba sebagai pilihan pertama.."

Ini bermakna, gua tak kisah sama ada FT main or tak. Sebab gua secara peribadi bukan minat sangat ngan FT ni. Lagi-lagi dia bekas player Liver*00*. Kalau Xavi or Iniesta yang join Chelsea, itu baru gua anggap satu kejutan besar.

Cakap pasal Drogba, gua memang minat kat mamat negro ni. Gua tau, mamat ni sombong sikit, tapi sombong tu la yang gua suka. Dalam blog ni, dah beberapa kali gua crita pasal mamat ni.

Gua ada cerita pasal kenangan gua bersama DD di sini. Gua ada juga selitkan harapan gua menjelang Piala Dunia 2010 di sini. Juga intro gua pasal mamat negro ni di sini.

Pendek kata, teruja gua ngan Chelsea tetap sama sebab apa yang gua nak tengok dalam Chelsea adalah Didier Drogba menjaringkan gol. Itu je.

LELAKI SABAH: Gua akan pening kalau korang suruh gua pilih antara Dian Sastrowardoyo ataupun Nia Ramadhani.....

Diandra Paramita Sastrowardoyo

Prianti Nur Ramadhani

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...