Tuesday, February 8, 2011

Maruah Tercalar Di Batu Burok

KEEP the blue flag flying high - CFC

HATI gua masih terbakar. Pedih, geram dan penuh dendam. Gua sendiri tak sure apsal team kesayangan gua, Chelsea boleh kalah di tangan Liverpool. Nak kata team gua tak hebat, memang tipulah. Nak kata team lawan pulak kuat, itu memang tipu.

Gua sebenarnya tak kisah dan gua pun tak sedih. Cuma gua 'goyang' sebab new player team gua tak perform. Gua jadi malu ngan budak2 rumah. Gua juga malu ngan budak2 opis terutamanya fan club Arsenal. Gua jadi bahan beb. Kiri kanan gua kena.

Tak pe lah...benda dah berlalu. Cuma gua happy lah sikit sebab jarang-jarang gua dapat tengok live game Chelsea kat screen besar. Al-maklumlah, gua bukan duk kat KL sekarang. Gua duk kat negeri yang pernah dikuasai pembangkang.

Nak dijadikan cerita, hari tu gua ngan tiga lagi member yang gua anggap adik2 pi layan live EPL kat Batu Burok. Gua memang tak layan jersi2, so gua pakai jaket je. Member lagi seorang pakai jersi Liverpool dan seorang lagi pakai baju Blues. Memang gempak lah. Masalahnya, seorang member pulak termimpi pakai jersi Harimau Malaya. Memang kena bahanlah mamat tu.

Kitaorang lepak satu meja. Rokok dunhill wajib ada atas meja. Layan teh o suam ngan kentang goreng, memang masyuk lah malam tu. Lepak start kul 11, preview game pun kitaorang layan. Game dah nak mula, semua senyap. Gua mcm biasa, pong pang tak ingat. Tak kira kalah menang, janji gua enjoy.

Tapi gua dan buat taruhan ngan budak2 tu. Kiranya gua ni mewakili Chelsea la dan seorang mamat Utusan tu mewakili Liverpool. Gua sound awal2, sapa kalah kena open table. Gua memang confident akan menang malam tu.

Masuk je minit ke-69, peluh gua dah mengalir deras. Tanpa gua sedar dan tanpa gua perasan, budak2 lain bersorak. Siap angkat kerusi lagi depan gua. Dorang ingat gua tak pernah buat mcm tu ke. Silap lah bro.

Apa pun, pertaruhan tetap pertaruhan. Mujur gua tak suruh budak2 tu order makanan berat2. Sebab bukan calang2 harga kat kedai tu. Standard warung je tapi harga mahal giler.

Malam tu, selain rokok dunhill berharga RM10 milik gua hangus terbakar, duit RM30 yang gua plan nak bayar upah gunting dan cuci rambut juga turut melayang. Semuanya gara-gara budak rambut kuning yang baru dibeli dari kelab 'picisan'.

LELAKI SABAH: Sejak kebelakangan ni, gua bersyukur kerana dapat menjamu selera secara percuma hasil ihsan orang-orang Terengganu. Terima kasih.

GUA dan rakan-rakan gua hadiri rumah terbuka Miss I-Ling

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...