Saturday, January 22, 2011

Badak vs Helang

SABAHAWKS cetus semangat anak Di Bawah Bayu.
(kredit to www.sabahawks.net)

GUA pernah terfikir, apsal team bola Sabah kena gelar Badak. Nak kata Sabah banyak badak, gua tak sure plak. Setahu gua, Sabah femes ngan Orang Utan. Tapi tak sedap plak kalau team bola gua kena gelar Skuad Orang Utan.

Bukan apa, nak dijadikan crita, baru-baru nie gua dapat info dari member gua kat Keningau. Dia sms gua dan bertanyakan pasal Sabahhawks. Dia nak tahu apa benda Sabahawks ni. Gua plak jadi pening. Dalam hati gua berkata, tak kan Sang Badak (Sabah Rhinos) dah tukar jadi Sabahawks.

Gua cuba search kat internet. Tup..tup..gua jumpa jawapannya. Rupanya-rupanya Sabahhawks ni adalah laman web. Laman web bagi penyokong bola sepak team Sabah. Fuhh..tenang hati gua dibuatnya.

Selepas sekian lama gua berpaksikan kepada Sabah Rhinos, kini gua dah ada saluran baru. Gua hanya perlu klik di sini. Bagi gua, ini adalah satu perkembangan baik buat penyokong-penyokong Sang Badak. Bole tahu setiap info dan perkembangan terkini mengenai Sang Badak.

Kebetulan plak musim ni Sang Badak dah masuk Liga Super. Maknanya, gua bole layan secara live game Sang Badak bila berkunjung ke Terengganu.

Untuk paparan kali nie, gua malas nak tulis banyak-banyak. Tujuan gua cuma nak bagitau semua geng-geng aramaiti yang kita sudah ada SABAHAWKS FC.

LELAKI SABAH:
Badak bernafas dalam lumpur
Si Helang terbang mencari puyu
Jangan gentar ayuh bertempur
Demi maruah Di Bawah Bayu

Adunan warna Selangor dan Sepanyol jadi intipati warna jersi home Sang Badak.
(www.sabahawks.net)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...