Tuesday, July 3, 2012

Penalti


Bismillahirrahmanirrahim


PEJAM celik...pejam celik..sudah dua bulan rupanya aku di sini. Dua bulan yang aku rasa seperti anak kecil yang tak tau apa-apa.


Aku sudah dibiasakan dengan gerak kerja bertekanan, malah dibasuh agar dapat menghasilkan sesuatu. Tapi di sini, semuanya agak berbeza. Seolah-olah aku baru belajar memegang buku dan pen.Tapi tak pe, semua ini adalah proses baru kepada kerjayaku.

Di sini kawan, aku dihambat oleh satu situasi berisiko. Berminggu-minggu aku cuba bertahan dan berusaha, akhirnya aku lemas. Pengorbanan itu tidak lagi dihargai, bahkan dibiarkan berlutut meminta-minta.

Lantas, tindakan nekad aku lakukan. Memang kejam, tapi inilah balasannya. Barang yang disayangi, dikembalikan ke asal. Dengan harapan ia akan membuka dimensi baru kepada sebuah kehidupan.

Ahhh...menangis darah sekalipun ia tidak akan mengubah apa-apa. Lihat sahaja betapa tidak endahnya mereka kepada sesuatu usaha. Seolah-olah usaha itu tidak membawa makna.

Kini, aku sudah tidak menyimpan apa-apa. Melainkan sebuah kehidupan yang koma, dan hanya menanti dikapankan. Andai ia berlaku, panjatkan keampunan kepada Illahi atas segala kesalahan lampau.

Aku redha dengan qada dan qadar kerana aku telah melakukan sesuatu atas nama seorang lelaki.

LELAKI SABAH: alif ba ta Duniaku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...