Saturday, June 23, 2012

Karma


Bismillahirrahmanirrahim

ALLAH Maha Adil. Menjadikan sesuatu mengikut hukum alam. Bermula sepi, insyallah di akhirnya akan ada sinar.

Zaman aku di sana sudah berakhir. Kini, kembali ke dunia asal untuk meneruskan pencarian. Tidak seperti kebiasan, di sini sangat penuh dengan rintangan. Matahari itu tidak sama, dan sudah pasti bulan juga akan berubah.

Ya. Manusia bisa berubah. Hanya dengan serangkap perkataan jahat..manusia boleh mengubah kehidupan menjadi kematian. Sumpah dan janji itu sudah tidak bermakna. Apa yang ada, adalah keputusan nekad yang membunuh dua nyawa.

Di sini dunia aku. Dan di sini akan aku ubah sesuatu. Mungkin bukan sekarang, tetapi detik itu akan tiba. Aku hanya perlu meneruskan 'salam'...untuk setidak-tidaknya mempertahankan sesuatu yang telah lama aku perjuangkan.

Allah sekali lagi Maha Adil. Dan sejak lahir lagi, aku sangat yakin dengan kekuasaan Allah, yakni Tuhan pencipta segala alam.

Lelaki Sabah: bercerai badan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...