Wednesday, July 27, 2011

Ramadan Sudah Datang

Bismillahirrahmanirrahim

SYUKURLAH dengan nikmat yang Allah berikan.

PETANG yang sunyi. Letih, sakit badan, tension dan tak ader mood. Tanda manusia mula bermain emosi. Semua yang disajikan tidak dipandang, jauh sekali mendapat perhatian.

Bersabarlah. Bulan Ramadan akan hadir juga. Letih akan menjadi segar. Tiada lagi sakit badan dan tension akan hilang begitu sahaja. Cuma....jaga sahaja mood itu agar Ramadan menjadi indah.

Aku. Buat kesekian kalinya akan menjadi aku. Berpuasa tunggal umpama si bujang telajak. Tiada erti sahur dan jauh sekali menikmati keselesaan berbuka. Apa yang penting, aku sempat berniat untuk berpuasa. Dan berbuka mengikut tempoh. Moga sahaja aku dapat menghabiskan Ramadan ini untuk melihat Syawal yang baru.

Buat isteri yang sabar menjadi 'ibu tunggal', bersabarlah kerana kebahagian sebenar terletak dalam hati. Buat anak yang semakin mengerti, jagalah ibumu seperti mana dia menjagamu.

Kawan-kawan kalian, Ramadan ini bukan semata-mata berpuasa. Inilah detik untuk kita berbaik dan menjernihkan mana-mana yang keruh. Kita berpuasa di alam yang sama dan kita berbuka di waktu yang sama.

Bezanya, kita mempunyai niat yang tidak sama. Di pihak aku, aku terlalu kotor dan biarlah aku dengan cara aku. Moga sahaja, kita sama-sama diberikan pahala. Pahala yang boleh membantu kita untuk berjumpa di dunia sana. Insyallah.

LELAKI SABAH: Yang lapar bukannya perut dan yang haus bukannya tekak. Salam Ramadan buat semua.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...