Friday, October 8, 2010

Oktober memang satu tragedi


ADA apa pada Oktober. Bulan kesepuluh dalam kalendar Gregory dan merupakan antara bulan yang mempunyai 31 hari. Dalam bahasa latin, Oktober bererti Octo yakni kelapan dan hakikatnya Oktober merupakan bulan kelapan dalam kalendar Rom.

Bagi aku sendiri, Oktober tidak lebih daripada sebuah bulan seperti mana bulan-bulan lain. Didalamnya ada kisah duka dan didalamnya juga tersimpan seribu kisah gembira.

Tapi bulan Oktober pada tahun 2010 ini aku kategorikan sebagai bulan penuh dugaan. Aku dihambat pelbagai permasalahan yang akhirnya menyebabkan aku terduduk sendirian.

Ada yang pergi dengan tiba-tiba dan ada yang terpaksa berkorban menanggung segala derita.
Ada juga yang terperangkap asbab kebatilan diri sehingga kepercayaan menjadi pertaruhan.

Di akhirnya, Oktober pasti tersenyum kerana mampu meneruskan tradisi sebagai bulan tragedi. Bukan pada semua orang, tapi pada orang-orang yang sombong dan sering lupa diri seperti aku.

LELAKI SABAH: Disember bulan untuk seseorang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...